Wednesday 4 March 2020

海外香港人其實都分好多種







定居左係外國之後,發現左好多野。

我一向無咩親戚生活係海外,就算有都係遠親,唔多聯絡,所以唔知道海外華人既生活狀況其實係點,對佢地既印象好多都係上網睇返黎而得知。曾幾何時,我以為係外國生活既香港人,諗野會同係香港住既香港人一樣,但原來唔係,可以係幾個完全唔同既群體。


當我既香港朋友話,你果邊咁多香港人,實好易識到朋友啦。我想講,唔係架,都要睇人。


一)好多香港人,特別係老一輩,幾乎都係生活在華人圈子裡,說話談吐非常香港,經常睇TVB,一班人逢周末飲茶,甚至返同一間教會好多年,人與人之間的關係可以好親密,可能仔女同孫輩都係香港生活緊,或者生活過,每幾年就返香港探佢地。當佢地得知你係香港來,會同你傾好多野,又問你好多問題。佢地對中國人既身份認同非常強烈,對西方價值觀則有所微言,經常用「我地唐人係點點點,佢地鬼佬係點點點」去評價當地事物,與當地人劃清界線,亦希望後輩可以多了解中華文化,有機會就返中國或亞洲發展。


二)與此同時,有一部份香港人既思維已經非常西化,習慣左講英文,睇本地新聞,和西人相處多過與華人相處,你同佢地講廣東話,佢地反而會應得慢,講唔夠兩句就會用英文答返你。另外,由於西方社會非常著重個人私隱,同華人文化好唔同,所以佢地亦唔會講自己太多野,又好少問你太多私人野,話題都係好表面。你同佢地講香港既話題或人物,佢地可能比唔到反應你,亦唔知你講緊邊個,基本上已經變左半唐番,對中國,對香港既印象係模糊既。更有一部份香港人以西化為榮,完全拋棄中國文化,完全唔想下一代識中文,傾向同新黎既華人移民保持距離。


三)當然,亦有一部份香港人對香港人身份認同非常強烈,雖然擁抱華人價值觀,但對西方文化亦不拒抗,熟悉兩地新聞,兩邊都融入到,適應力非常強,見人講人話,見鬼講鬼話,西人華人朋友各佔一半。


可能我以前係香港既生活圈子相對狹窄,大都係同差唔多階層,年紀,成長背景、工作環境既人來往,習慣左一套既有既溝通模式。但身處外國,即使眼前有人自稱香港人,其人生軌跡同背景都可以相差極遠,大家諗野可以千差萬別。


從此在楓葉國,當我見到任何一個香港人,都唔可以假定佢地一定會明白我講既野,連玩笑都唔敢亂開,有一些以為係香港無傷大雅既笑點,對人地黎講可以係非常offensive,同一句說話,對方既反應可以係差天共地,所以,我必須小心翼翼地推斷對方係屬於邊個群體、到底有咩想法先可以進行交流。


最令我尷尬既係,當我習慣左當地文化,諗野亦漸漸西化時,面對岩岩黎既香港移民,佢地反而覺得我講野好奇怪,好唔自然,因為我慢慢亦忘記左以前同香港人果套相處方式係點。


係香港人眼中,我好似已經變左半個當地人(鬼佬),但係當地人眼中,我既價值觀仍然係好華人,彷彿身處左係無間道入面咁,唔上唔落。

No comments: