Thursday 21 May 2020

多倫多的Mean人(二)

在外國大城市生活的人對彼此的信任度都不高,直情可以說低於香港很多。

有時發生一件事,對方第一步不是先跟你溝通,去澄清中間可能有什麼誤會,而是不加思索地用最壞的角度去解讀你的行為,然後用最誇張的方法去攻擊對方。

事件一)

試過有一排我發高燒,咳到係辦公室人人都聽到,每一分鐘我都咳一次,我於是同老板請假,但因為氣管發炎,咳左兩星期都未好,所以要再同老板請多一日假,佢開始覺得我係想呃病假,但明明佢都聽到我咳得辛苦(後尾我真係咳左兩個月先好返),唔知點解佢下意識就覺得我講大話,對我態度開始差。

我的部門工作量不算多,在香港我一個人做三個人既野,係呢邊,我覺得係一個人既野分左比三個人做,所以我從來都無話做唔哂野,甚至一星期有大部份時間我都係上網睇高登連登,因為好多野佢預我要用一個月搞惦,我用一星期就做起,其他野我唔敢講,但香港人工作效率真係世界聞名,所以其實我請多一兩日病假,都唔會影響到任何事,況且我真係病。

後來我先知,呢度好多人詐病唔返工,詐到離哂譜,加上加拿大高度重視私隱,所以唔可以要求對方比醫生紙,連病因都唔可以問,所以要講大話真係比香港容易,香港起碼都要去診所比幾百蚊拎醫生紙啊,呢邊係屋企發個電郵就算。

之但係,如果你都見住個員工係辦公室咳到氣喘,你懷疑對方又有咩用?我返到黎係咁咳都唔會有咩生產力。

好明顯我前老板已經比大量不誠實的員工嚇怕左,然後產生非理性行為,乜都質疑左先。

事件二)

試過我要同IT部門溝通,平時搵開果位員工咁岩放左假,我唯有走去問另一位高級少少既同事,因為果排公司網路系統有問題,所以我無辦法同係美國既同事溝通,又一定要搵IT 部門既人先可以Remote檢查到果邊既辦公室電腦系統係咩情況,於是我本著好好禮貌既態度去問果個IT 人應該點做,問到第二次,佢突然發脾氣,講一大堆野寸我,後來先知唔係我問題,仲要比CEO新請返黎既Director係電話聽到,對方嬲到震,即刻Send左個電郵比我老板,叫佢搞惦呢壇野。

後來我諗諗下,應該係呢位同事下意識係以為我玩9佢,所以一黎就用一種勁惡劣既態度去同我溝通,所以無耐我就完全無視呢個人,行出行入都唔同佢打招呼,因為佢既行為唔值得我的尊敬,佢反而又無啦啦一副好驚既樣。

我唔明白,你發得我脾氣,預左架啦。難道你咁樣寸完人,仲奢望我會同你講野?可唔可以唔好咁好笑?

有事唔係正正經經拎出來講清楚,而係咁樣發脾氣,唔知係咪我好彩,我係香港好少經歷呢樣野。係香港呢,所有Rules 都已經定好哂,大家跟住做就係,就算有幾唔鐘意,都好少咁樣發人脾氣,你要指責人,就必須要有理有據,但唔知點解呢度D人唔洗,只要夠粗魯刻薄就得。

就算我以前在魁省上班,都沒試過有這樣的情況發生。

我一直諗唔明點解呢度既人咁奇怪,以為這只是我的公司問題,直至我遇到愈來愈多人,再同其他中國香港黎既移民傾開,問他們在其他機構上班的情形,先發現係呢邊文化既一種。

事件三)

一位華人竹昇同事明明間中都同我食Lunch,仲介紹朋友給我認識,我一直對佢都好客氣好有禮貌,亦從來無要求過佢為我做任何野,但有一日涉及到安排工作時,因為我隻手傷左,我用內部通訊用text message佢(他與我並不坐在一個房間,所以他當日並沒看見我),話要遲一日先幫佢整理公司既舊檔案,比埋時間日期,問佢接不接受,事實上那些檔案是長年沒有人用,他也不會用,只需要有人幫他放好,而我任職於管理信息的部門,所以他會跟我溝通。

佢竟然可以即刻話:你隻手傷左仲可以同我打字?
我:點解唔打得?
佢:你咁講,我隻手都傷左。
我開始嬲,打左一句:咁你用腳打字囉。
佢:你示範我睇。

後來我好嬲,去到佢辦公室,問佢,係咪而家要檔案?!係的話,我地而家拎。

佢見到我隻手真係扎著繃帶,先知道誤會左我。

其實我唔介意你同我講呢件事對你來講有咩重要性,點解你一定要今日做,如果真係好急,我會安排另一位同事幫手。

但係,你走去質疑我話自己隻手受傷係一個謊言,果一刻我覺得好嘔心。

當你以為同一個人熟到某個地步,先發現因為一件關係到佢利益既小事,對方就即刻懷疑你,你先知原來相處左咁耐,大家係無信任基礎,而所謂利益,亦只係對方願不願意在你安排的時間來幫你處理文件,而唔係任何急事,或者重大的工作項目。而幫你做左呢樣野,係咪會幫你升到職加到人工?唔會,只係幫佢慳左少少時間。

我無法想像,有一個地方既人可以短視計較到咁。為左慳兩個鐘頭,犧牲一段關係。

機關算盡,只係想利用你為他做一些自己不想做的雜務,所以你只要有自身的考慮,不是做100%符合他利益的事,都會引起對方的懷疑,因為他們自己本身就是一個靠欺騙他人來達到目的既人,難怪也沒法信任誰。

信任是雙方的,你懂算計,別人也會,即使對方明明沒有想欺騙你的意思,但因為你的種種懷疑,也令他變得開始對你有所警惕,你會認為他真的是有欺騙你的可能性,於是大家開展了一段虛假的關係,即是心理學所說的自我預言 (Self fulfilling Prophecy)

然後到談利益時,他們就說大家是朋友,你要幫忙。
到你認為大家是朋友時,他會開始跟你談利益。

我不是說大家不能談利益,成年人的世界,互相利用是常事,但是我感覺他為人太過短視,很容易為一點利益出賣他人,和這種人相處,你注定只有吃虧,分分鐘你為他付出完之後,仍然一無所得,而對方則利用你想要的東西和弱點去繼續操控你。

可惜他不明白,我看一個人是看對方的Integrity,還有他本身的格局。

他的小把戲,套用大陸人的用語,就像是一個跳樑小丑,在台下的我都看得一清二楚,所以在辭職後,即使他仍然跟我假裝友好,我都不再和他聯絡。

注意:呢個人係ESTP,我係INFP,大家都係P型人,唔會迫到人太盡,所以就算唔妥大家,都唔會撕破面子,但好明顯我和他的價值觀完全相反。

No comments: