Saturday 16 May 2020

多倫多的Mean人(一)

住左係多倫多咁耐,發覺有一樣野就係,有好多人好Mean,係由內到外,不分種族果種Mean (唔好諗住華人就會好好多,受到同化的華人多的是),唔知係咪由細到大都生存係一個極度不友善的環境,佢地好精於搵位寸人,鬧人,尖酸刻薄,想盡辦法令你唔舒服,睇唔起人。

好耐以前有個Red Neck白人後生仔問我之前午飯食乜,我答Chicken Burger,佢會答,You know,I will never eat chicken burger, because it sounds like high school food for me.

其實我唔明點解佢會諗得到Chicken Burger 會同High School 有關係,基本上好多人都食呢種食物,邏輯上係扯唔埋,但係佢可能只想串我個樣後生,同High School student 無分別,但其實我比眼前呢個人年長十年。當然,Red Neck係唔用腦思考既,從來都只係一群睇表面的生物,所以佢地見到乜就會講乜,唔會諗自己講既野岩定錯。我在魁省讀碩士時,半隻這樣的生物都沒遇過,人人政治正確,有禮貌到嚇親,黎左安省做野之後,先見識到原來加拿大的人口質素如何參差。

我係香港又真係無遇過呢種人,寸既人唔係無,但唔會係呢D無關痛癢的地方上面寸,比人感覺質素太低。我時刻都覺得自己好似同緊一班小學生共事,要將自己拉低到佢地個水平思考,為左D白痴無謂野同對方爭論,浪費我既時間。但當地人好多就係咁既質素,Red Neck 的數目多不勝數,基本上十個有六個都係呢種人,所以我唔明點解香港人咁崇洋。

呢個白人後生仔好搞笑,佢好鐘意周圍睇唔起人,但自己又無咩本事,讀完高中,College Engineering 畢業,這是一個非常有需求的行業,而他的朋友都有Offer,但只有佢一直都搵唔到相關既工做 (係佢自己親口講),好彩佢老母離婚後嫁左個律師,而佢Stepfather係我前公司既法律部門做到好大粒(算係CEO的老友記),所以佢一開聲,搭上搭,請左佢入黎做打雜,幫IT部門拉下線,裝下電腦,聽下電話,由最低工資開始做起,佢做左兩年,Keep住搵工,中間都有面試,包括佢表哥都介紹,照計成功率會高好多,咩銀行,咩大公司,但係次次都見唔成功,直至我辭職後,都依然留返係度做,如果唔係靠後父,都唔知佢而家係咪仲匿係屋企量緊地。

從我地第一次見佢開始,佢已經係Socially Awkward,唔識同人溝通,唔會同人打招呼,跟住其他部門經理教佢野,次次對方未講完,佢為左表現到自己好醒目,就會不斷問問題,打斷人地,最後搞到個經理唔想理佢,寧願自己做返。

同時佢一開口就得罪人,試過當住我地成班Chinese 同事面前講起煮食用具,然後話佢唔會買中國製造既鑊,因為All Chinese stuff are cheap,我和同事你眼望我眼,唔知佢有心定無意,但好明顯佢真係好唔Culturally Sensitive,如果有人扯到去種族歧視,佢就大鑊。

又試過我直行直過無視佢,當佢無到,佢會嚇到鳩縮,之後又好聲好氣同我打招呼,我都唔明佢想點。由你開口寸人果刻開始,我都唔會預你想同我建立關係,咁我唔理你又有咩問題呢?但唔知點解佢又會心裡淆底,驚到震咁問我How are you?  連佢上司都係咁,兩個都係Red Neck,我實在摸不著頭腦。到你同佢打返招呼,佢又開始佢既冷漠Mode,如是者來來回回,我無咩耐性,乾脆全部經過都扮見唔到。

其實你唔在乎人,人地就自然唔會在乎你,好正常。你連對人既基本尊重都無,人地點解要采你?

講起種族歧視,有人話,你好難介定咩為之歧視,有時你都唔太肯定,又驚殺錯良民。

其實,呢樣野無咩明顯既分界線。

只要果個人講野令你唔舒服,你就可以投訴,行埋去DIU佢。

你大可以話,what do you mean by XXXX? Are you being racist?

或者同HR講,Last time Person A said XXXX to me, I do not know what he means, but it made me really feel uncomfortable and associate it with my cultural background and my race.

重點不在於對方說什麼,而是他說的話令你如何聯想到你的文化背景,而又包含了負面意思。

就算最後比人話你過份敏感,都唔緊要,有殺錯無放過,正係北美的生存之道啊。

比起會殺人的人,他們寧願得罪唔出聲既人。

因為呢邊始終係強盜文化,華人果套果套謙謙君子都係留返係儒家文化圈使用,外族係唔會識欣賞。

兩年來的經驗,令我對人的期望降低左好多,只要有人一埋來我身,我第一件事唔係諗佢會有禮貌地同我建立關係,而係諗佢又想點玩野,我都驚我再住多幾年會變成呢種人。

如果對方竟然好親切有禮貌,我會讚嘆呢個人真係稀有生物,遇到既機率同中六合彩無咩分別。

No comments: